[Français Français]
[Contact]

NieuwsKoppen België

🔒
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderAlle Nieuwskoppen

Samsung lanceert smartphone met 1 terabyte intern geheugen

Door Belga

Samsung brengt als eerste van de grote smartphoneproducenten een smartphone met 1 terabyte intern geheugen op de markt. Dat is dubbel zoveel als tot nu toe gangbaar was bij de duurste toestellen, en het geheugen is bovendien uitbreidbaar met een SD-kaartje.

De Galaxy S10+ met 1 TB geheugen zal 1.599,99 euro kosten, maar de Zuid-Koreaanse smartphonemaker zal ook goedkopere S10-toestellen verkopen met minder opslagruimte.

Evolutie, geen revolutie

De S10 is de tiende telg in de populaire S-reeks van Samsung. Het beste van de vorige uitvoeringen bleef behouden, benadrukt het bedrijf. De nieuwe S-smartphones zijn de laatste jaren telkens meer evolutie dan revolutie en dat is dit jaar niet anders. In afwachting van zijn aangekondigde plooibare smartphone heeft Samsung weer enkele kleine nieuwigheden bedacht waarmee het bedrijf consumenten hoopt te overtuigen om toch te upgraden.

Zo is de S10 iets kleiner en dunner dan de S9, maar is het scherm toch groter. Het ‘infinity-o display’ heeft alleen een kleine ronde uitsparing voor de camera, voor de rest is bijna de hele voorkant van de smartphone ingenomen door het scherm. In het display zit een vingerafdrukscanner verwerkt die de contouren van de vingertop analyseert in 3D. Zo wordt het volgens Samsung mogelijk om de smartphone te ontgrendelen als het scherm of de vinger nat zijn.

Wearables

Ook nieuw is dat de smartphone kan dienen als oplaadplatform voor wearables. Het volstaat om contact te maken tussen bijvoorbeeld een smartwatch en de achterzijde van de S10 om het horloge op te laden met de batterij van de telefoon. Ook de nieuwe oortjes – Samsung noemt ze «Buds» – hebben dankzij dat systeem geen plug nodig. Niet om op te laden, maar ook niet om te gebruiken. Ze werken via bluetooth. Toch liet Samsung ook deze keer de aansluiting voor een traditionele koptelefoon met draad gewoon zitten, terwijl concurrerende merken dat gat al lang hebben verbannen.

Kanariegeel

Samsung lanceert zijn S10 in drie uitvoeringen. De S10+ is met 6,4 inch de grootste en biedt de meeste mogelijkheden. De prijs begint bij 999 euro. De S10 van 6,1 inch kost minstens 899 euro en de nieuwe S10e van 5,8 inch kost 749 euro. Dat laatste toestel is beperkter in mogelijkheden. Er zit geen 3D- maar wel een gewone vingerafdrukscanner in, er zitten maar drie camera’s op tegen vijf bij de S10+ en de batterijcapaciteit is beperkter. Het is wel het enige toestel dat Samsung in kanariegeel zal verkopen, naast wit, zwart en groen. In België komen de nieuwe smartphones op 8 maart in de rekken.

Het bericht Samsung lanceert smartphone met 1 terabyte intern geheugen verscheen eerst op Metro.



Kate Ryan en Paul michiels in duet

Door PVDBD

Het ’80 Was Machtig’-concept van Kate Ryan kan je gerust omschrijven als een aaneenschakeling van de grootste hits uit de jaren tachtig. Deze aangevuld met Kate haar eigen hit repertoire, want ‘Désenchantée’, ‘Ella Elle L’a’ en ‘Voyage Voyage’ vinden ook hun wortels in die tijdsgeest. Wij zagen een overtuigde zangeres die met haar live band genoot van de avond. De staande ovatie, na afloop van Kate haar concert, verwonderde niet. De zangeres trakteerde hen graag op een paar verrassende biss-nummers. Daaronder ook een akoestische versie van haar nieuwe single ‘Gold’. Met 2 miljoen Spotify-streams in amper 2 weken is de samenwerking van Kate Ryan met de Nederlandse deejay-producer Sam Feldt een voltreffer.

Paul Michiels

Complimenten waren er zaterdagavond niet alleen voor Kate Ryan, maar ook voor haar collega Paul Michiels. Samen zongen ze ‘Forever Young’ en ‘The Way To Your Heart’. “Kate is een geweldige artieste. Ik ben vereerd dat ze mij uitnodigde als special guest. Ze heeft een schitterende stem en de muziek van de jaren tachtig zijn haar ook op het lijf geschreven”, zei de blonde helft van Soulsister na zijn optreden geamuseerd.

Kate Ryan dook met Paul Michiels in de jaren ‘80.

Carrièreartieste Kate Ryan moest zaterdagavond niet veel moeite doen. Ze overtuigde het publiek in het Oostendse Kursaal, van haar sterke band met de muziek uit de jaren tachtig. ‘Everywhere’ van Fleedwood Mac was voldoende om iedereen in de rood fluwelen stoelen te laten rechtstaan. Met ’80 Was Machtig’ speekt de veelzijdige Kempense zonder meer een nieuw publiek aan. “Ik ben opgegroeid met Madonna, Lionel Richie, Whitney Houston. Die grote namen komen allemaal aan bod in deze concerttournee, waarmee we de komende maanden de festivalpodia, culturele centra e.d. zullen bezoeken.

(Foto: House Of Entertainment)

Nieuwe speeldata van de dansbare Kate Ryan, ’80 Was Machtig’-tournee vind je weldra op www.80wasmachtig.be

Het bericht Kate Ryan en Paul michiels in duet verscheen eerst op Belg.be.

Cliché lanceren debuutsingle ‘Goeie gast

Door PVDBD

Positieve hiphoppers van Cliché
lanceren debuutsingle ‘Goeie gast’

“Wij zijn even Belgisch als stoofvlees met frietjes!”

(Foto: House Of Entertainment)

Hun ambitie is naar eigen zeggen niet de nieuwe “knuffel-allochtonen” van Vlaanderen’ te worden, want ze zijn even Belgisch als stoofvlees met frietjes, maar ze willen wel een positief alternatief zijn voor de ietwat cliché rappers en hiphoppers die negatieve, vaak voor bepaalde doelgroepen ook denigrerende boodschappen en/of een grof taalgebruik hanteren in hun muziek.

Vlaanderen is met Cliché een nieuw, ambitieus en kleurrijk muzikaal trio rijker. Ondanks dat hun groepsnaam het tegenovergestelde doet vermoeden, zijn de heren allesbehalve alledaags. Cliché wordt gevormd door Soufiane, Nawfel en Issam, 3 geboren en getogen Belgen met Maghrebijnse roots. Deze ‘goeie gasten’ en creatieve duizendpoten willen met hun muziek zaadjes ‘good vibe’ en positiviteit planten, aan de verbroedering van onze samenleving werken, een glimlach op het gezicht van de mensen toveren, samengevat: van de wereld een iets leukere plaats maken…dus toch cliché??

Hun debuutsingle ‘Goeie gast’ (met heerlijk geanimeerde clip!) is meteen de perfecte blauwdruk van wat we van Cliché mogen verwachten: catchy, leuke tunes en positieve, Nederlandstalige teksten, die inspelen op de actualiteit en de leefwereld van jongeren.

Bekijk hier de cip van “Goeie Gast”

(Animated by Jangojim

We stellen de goeie gasten van Cliché ook graag nog even kort aan u voor:

Soufiane Amrani (30 jaar – Borgerhout)

Foto: House Of Entertainment)

Soufiane is geboren en getogen in Antwerpen. Hij is sociaal zeer geëngageerd en ook politiek actief in de koekenstad. Zijn leven veranderde toen hij op 10-jarige leeftijd een keyboard kreeg van een vriend van zijn vader. Hij leerde zichzelf spelen en begon later met computerprogramma’s muziek te maken. Op 18-jarige leeftijd mocht hij zijn eerste platencontract tekenen bij Mostiko Records, het label waar ook Regi bij zat en dat op dat moment ook de gebroeders Thivaios (Dimitri Vegas & Like Mike) onder hun vleugels nam. Hij mocht optreden op Tomorrowland, Laundry Day, de Lotto Arena en Summerfestival. Op productioneel vlak maakte hij tracks voor Kate Ryan, remixen voor Dimitri Vegas & Like MikeLazy Jay, Partysquad en nog vele andere. Na 10 jaar Dj’en was die uitdaging gedoofd en ging hij op zoek naar andere creatieve uitlaatkleppen.

Nawfel Bardad-Daidj (29 jaar – Wilrijk)

(Foto: House Of Entertainment)

Nawfel is bij het grote publiek vooral bekend door zijn rol als Adil Bakkal in de vrt-soapserie ’Thuis’. Hij speelde ook één van de hoofdrollen in de komediereeks ‘Bergica’ op digitale televisiezender Acht en eerder had hij gastrollen in onder andere ‘Crimi Clowns’ en ‘Zone Stad’. Voor zijn rol in ‘Thuis’ gaf hij 2 jaar Nederlandse les in Franstalige middelbare scholen in Brussel, zelfs in 5 ASO, terwijl hij zelf nooit in 5 ASO heeft gezeten. Toen dacht hij, ALLES KAN!

Issam Dakka (30 jaar – Deurne)

(Foto: House Of Entertainment)

Issam Dakka is sinds zijn 12 jaar bezeten van poëzie en acteert net als Nawfel. Zo was hij onlangs nog te zien in ‘Professor T’. Zijn vader is al 13 jaar verlamd door de spierziekte ALS en Issam staat dag en nacht klaar voor hem. Twee jaar geleden stopte Issam met zijn acteeropleiding op het conservatorium om voor zijn papa te kunnen zorgen. Hoog tijd om Issam te bedanken dacht zijn zus en dus liet ze het VTM-programma ‘Hoe zal ik het zeggen?’ hem onlangs verrassen op de Cosplay Conventie (Issam is zot van strips en superhelden). Filmpje Issam Dakka bekijk hier

Nawfel en Soufiane kennen mekaar al langer via gemeenschappelijke creatieve vrienden uit Antwerpen. Begin 2018 kwamen Nawfel en Soufiane op het idee om samen muziek te maken. Even later ontmoetten ze Issam op de releaseparty van de film ‘Patser’ in de Carré. Sindsdien zijn de 3 onafscheidelijk en gaan ze vol voor hun muzikale avontuur!

‘Goeie gast’, de debuutsingle van Cliché, kan u HIER beluisteren op Spotify en is HIER verkrijgbaar op iTunes!

Het bericht Cliché lanceren debuutsingle ‘Goeie gast verscheen eerst op Belg.be.

Cliché lanceren debuutsingle ‘Goeie gast

Door PVDBD

Positieve hiphoppers van Cliché
lanceren debuutsingle ‘Goeie gast’

“Wij zijn even Belgisch als stoofvlees met frietjes!”

(Foto: House Of Entertainment)

Hun ambitie is naar eigen zeggen niet de nieuwe “knuffel-allochtonen” van Vlaanderen’ te worden, want ze zijn even Belgisch als stoofvlees met frietjes, maar ze willen wel een positief alternatief zijn voor de ietwat cliché rappers en hiphoppers die negatieve, vaak voor bepaalde doelgroepen ook denigrerende boodschappen en/of een grof taalgebruik hanteren in hun muziek.

Vlaanderen is met Cliché een nieuw, ambitieus en kleurrijk muzikaal trio rijker. Ondanks dat hun groepsnaam het tegenovergestelde doet vermoeden, zijn de heren allesbehalve alledaags. Cliché wordt gevormd door Soufiane, Nawfel en Issam, 3 geboren en getogen Belgen met Maghrebijnse roots. Deze ‘goeie gasten’ en creatieve duizendpoten willen met hun muziek zaadjes ‘good vibe’ en positiviteit planten, aan de verbroedering van onze samenleving werken, een glimlach op het gezicht van de mensen toveren, samengevat: van de wereld een iets leukere plaats maken…dus toch cliché??

Hun debuutsingle ‘Goeie gast’ (met heerlijk geanimeerde clip!) is meteen de perfecte blauwdruk van wat we van Cliché mogen verwachten: catchy, leuke tunes en positieve, Nederlandstalige teksten, die inspelen op de actualiteit en de leefwereld van jongeren.

Bekijk hier de cip van “Goeie Gast”

(Animated by Jangojim

We stellen de goeie gasten van Cliché ook graag nog even kort aan u voor:

Soufiane Amrani (30 jaar – Borgerhout)

Foto: House Of Entertainment)

Soufiane is geboren en getogen in Antwerpen. Hij is sociaal zeer geëngageerd en ook politiek actief in de koekenstad. Zijn leven veranderde toen hij op 10-jarige leeftijd een keyboard kreeg van een vriend van zijn vader. Hij leerde zichzelf spelen en begon later met computerprogramma’s muziek te maken. Op 18-jarige leeftijd mocht hij zijn eerste platencontract tekenen bij Mostiko Records, het label waar ook Regi bij zat en dat op dat moment ook de gebroeders Thivaios (Dimitri Vegas & Like Mike) onder hun vleugels nam. Hij mocht optreden op Tomorrowland, Laundry Day, de Lotto Arena en Summerfestival. Op productioneel vlak maakte hij tracks voor Kate Ryan, remixen voor Dimitri Vegas & Like MikeLazy Jay, Partysquad en nog vele andere. Na 10 jaar Dj’en was die uitdaging gedoofd en ging hij op zoek naar andere creatieve uitlaatkleppen.

Nawfel Bardad-Daidj (29 jaar – Wilrijk)

(Foto: House Of Entertainment)

Nawfel is bij het grote publiek vooral bekend door zijn rol als Adil Bakkal in de vrt-soapserie ’Thuis’. Hij speelde ook één van de hoofdrollen in de komediereeks ‘Bergica’ op digitale televisiezender Acht en eerder had hij gastrollen in onder andere ‘Crimi Clowns’ en ‘Zone Stad’. Voor zijn rol in ‘Thuis’ gaf hij 2 jaar Nederlandse les in Franstalige middelbare scholen in Brussel, zelfs in 5 ASO, terwijl hij zelf nooit in 5 ASO heeft gezeten. Toen dacht hij, ALLES KAN!

Issam Dakka (30 jaar – Deurne)

(Foto: House Of Entertainment)

Issam Dakka is sinds zijn 12 jaar bezeten van poëzie en acteert net als Nawfel. Zo was hij onlangs nog te zien in ‘Professor T’. Zijn vader is al 13 jaar verlamd door de spierziekte ALS en Issam staat dag en nacht klaar voor hem. Twee jaar geleden stopte Issam met zijn acteeropleiding op het conservatorium om voor zijn papa te kunnen zorgen. Hoog tijd om Issam te bedanken dacht zijn zus en dus liet ze het VTM-programma ‘Hoe zal ik het zeggen?’ hem onlangs verrassen op de Cosplay Conventie (Issam is zot van strips en superhelden). Filmpje Issam Dakka bekijk hier

Nawfel en Soufiane kennen mekaar al langer via gemeenschappelijke creatieve vrienden uit Antwerpen. Begin 2018 kwamen Nawfel en Soufiane op het idee om samen muziek te maken. Even later ontmoetten ze Issam op de releaseparty van de film ‘Patser’ in de Carré. Sindsdien zijn de 3 onafscheidelijk en gaan ze vol voor hun muzikale avontuur!

‘Goeie gast’, de debuutsingle van Cliché, kan u HIER beluisteren op Spotify en is HIER verkrijgbaar op iTunes!

Het bericht Cliché lanceren debuutsingle ‘Goeie gast verscheen eerst op Belg.be.

Samsung introduceert eerste 8K QLED signage display

Door Johan
Samsung ISE 2019_2
Samsung ISE 2019_2

Samsung introduceert ’s werelds eerste 8K QLED signage displays

Samsung heeft grote stappen gezet in Artificial Intelligence (AI) upscaling. Met machine learning kan een lagere beeldkwaliteit moeiteloos omgezet worden naar kristalheldere 8K-beelden. Zo wordt content in elke resolutie – van SD tot 4K – getransformeerd tot beeldkwaliteit die zo dicht mogelijk bij 8K ligt, afhankelijk van de bron. Voor zakelijke displays betekent dit goed zichtbare signage en ongeëvenaarde nauwkeurigheid, wat direct de aandacht trekt. Het betekent ook een kostenbesparing voor winkeleigenaren en adverteerders, omdat content in een lagere resolutie geproduceerd kan worden om toch een verbluffende 8K-kwaliteit weer te geven.

8K QLED signage leidt Samsungs ISE 2019 line-up naar toekomst van zakelijke displays

Op ISE 2019 transformeert Samsung de markt voor digital signage met ’s werelds eerste 8K QLED signage displays. De nieuwe generatie beeldkwaliteit heeft naar verwachting grote impact op de zakelijke digital signage-industrie, met nieuwe en spannende kansen tot gevolg.

De nieuwe 82 inch 8K QLED Signage van Samsung combineert de hoogste resolutie van de markt met AI-upscalingtechnologie en produceert levensechte beelden. Daarmee kunnen gebruikers genieten van meeslependere kijkervaringen. Het slanke ontwerp, met een diepte van minder dan 40 mm, zorgt voor een probleemloze installatie. Door het gebruik van een slim wide angle kan het scherm worden aangepast aan elke omgeving, zowel staand als liggend. Met een resolutie van 7.680 x 4.320 pixels zijn afzonderlijke pixels onzichtbaar voor het menselijk oog.

Vergelijkbaar met zijn 8K TV-tegenhanger levert het 8K QLED-scherm een ​​verbeterde zwartweergave door local dimming en Quantum Light Control. Met 100% kleurvolume onderscheiden kijkers miljarden kleurtinten en zien zij de meest rijke, nauwkeurige beelden tot nu toe.

“Door 8K in display smart signage te introduceren, kunnen bedrijven prachtige beeldkwaliteit aan hun publiek leveren op een manier die voorheen niet mogelijk was”, zegt Evert Van Camp, Display Director van Samsung Benelux. “Het 82 inch 8K QLED signage display is slechts een van de vele toonaangevende producten die we presenteren tijdens ISE 2019. We kijken uit naar het introduceren van de commerciële toepassingen van 8K in de wereldwijde AV-industrie.”

Naast 8K QLED signage krijgen bezoekers van ISE 2019 de kans om de toekomst van display-signage te ervaren. Samsung introduceert verschillende krachtige displays die zijn ontworpen om bedrijven te helpen de beste content aan hun doelgroepen te laten zien.

8K Multibox HDR: ’s werelds eerste 8K HDR voor LED signage

Tijdens ISE introduceert Samsung ’s werelds eerste 8K HDR-technologie voor LED signage. Door vier van Samsungs Premium LED S-boxen voor 4K LED HDR perfect te synchroniseren, ontstaat een 8K-beeld met een refresh rate van 60 Hz.

LED HDR is de nieuwe standaard voor de LED signagemarkt en verzekert bedrijven van opvallende beelden die eruit springen. LED HDR maakt gebruik van Inverse Tone mapping (ITM) voor reflectievrije beelden en Dynamic Peaking om de helderheid en contrastratio van het scherm te maximaliseren door de piekhelderheid te verdubbelen. Color Mapping zorgt ook voor een aanpasbaar kleurenpalet met echte, levendige LED-kleuren.

Met de optimal livemodus kan de 8K Multi Box HDR livecontent aanbieden met een kleinere vertraging. Bovendien wordt kabelstress verminderd met de 100 meter lange HDBaseT (HDBT) kabel. HDBT is de standaard voor de overdracht van beeld en geluid in ultrahoge kwaliteit.

De Multi 8K Frame Lock-functie in 8K LED HDR boxen zorgt ervoor dat het niet langer nodig is om verschillende displays te synchroniseren. 8K LED HDR is geschikt voor alle Samsung SMART LED signage-producten en komt het best tot zijn recht in de IFJ-series en The Wall.

The Wall 292 inch 8K: groter dan ooit

Alsof 219 inch nog niet groot genoeg was, introduceert Samsung in het eerste kwartaal van 2019 een 292 inch-versie van The Wall met 8K. The Wall is een modulair display op grootformaat en is aan te passen en personaliseren in verschillende groottes, van 73 inch tot 292 inch. Het scherm is ideaal voor organisaties met een high-end uitstraling. Zij passen hun display signage moeiteloos aan waar dat nodig is.

Het slanke (29,9 mm) en randenvrije infinity-ontwerp van The Wall laat het scherm moeiteloos opgaan in zijn omgeving. Met de unieke Wall Mode passen gebruikers het scherm verder aan door verschillende soorten content, zoals foto’s en kunst, te vertonen met een achtergrond die past bij de omgeving. Daarmee hoeft het display nooit te worden uitgeschakeld en past het altijd in elke hoek van een ruimte.

Partners

Om de prachtige beelden van The Wall te ondersteunen, werkt Samsung samen met partners om de beste ervaring mogelijk te maken. Harman JBL en Steinway Lyngdorf bieden de perfecte geluidsoplossing, terwijl Creston, Savant en Control4 volledige domotica-oplossingen integreren. Domotz, Ihiji en OrvC maken monitoring op afstand mogelijk voor channelpartners mogelijk.

OMN/OMN-D Series: brengt semi-outdoor signage naar de wereld

Samsung lanceert dit jaar ook wereldwijd zijn semi-outdoor OMN / OMN-D-serie. Deze schermen zijn ontworpen met etalages in gedachten. De schermen zijn verkrijgbaar in 46 en 55 inch-formaten. Met 4.000 nit helderheid en een hoge contrastratio van 5.000:1, zorgen de schermen voor levendige en heldere beelden en uitstekend zicht, zelfs in direct zonlicht, verpakt in een slank ontwerp. De OMN-D-serie is een dubbelzijdig display dat zowel een front-display als een display aan de binnenkant mogelijk maakt, waardoor de verkoopkansen zowel binnen als buiten de winkel toenemen.

Beide schermen hebben een stofbestendige IP5X-certificering en maken gebruik van driestaps overhittingsbescherming voor langdurige prestaties. Contentbeheer gebeurt via de geïntegreerde toepassing die draait op Tizen 4.0. De displays beschikken over Wi-Fi en zijn gemakkelijk aan te zetten met één elektriciteits- en één LAN-kabel, waarmee het aantal kabels flink wordt verminderd en de energie-efficiëntie toeneemt. De displays zijn ideaal voor een groot aantal retailers, van fastfood-restaurants tot warenhuizen, retail banking en telecom shops.

QMR/QBR-series: 4K signage geüpgraded

Tot slot onthult Samsung dit jaar de QMR- en QBR-serie 4K-schermen tijdens ISE. Deze series bestaan elk uit vijf schermformaten van 43 tot 75 inch, HDR+-ondersteuning en intelligente upscaling. Daarnaast zijn de displays stofbestendig met IP5X-certificering, beveiligd via de geïntegreerde KNOX beveiligingsoplossing en uitgerust met Wi-Fi voor draadloos beheer.

De QMR-serie is ontworpen voor winkelcentra, winkels en luchthavens met de 500 nit helderheid. De QBR-serie is met 350 nit helderheid ideaal voor meeting rooms en corporate signage.

Het bericht Samsung introduceert eerste 8K QLED signage display verscheen eerst op Belg.be.

Samsung introduceert eerste 8K QLED signage display

Door Johan
Samsung ISE 2019_2
Samsung ISE 2019_2

Samsung introduceert ’s werelds eerste 8K QLED signage displays

Samsung heeft grote stappen gezet in Artificial Intelligence (AI) upscaling. Met machine learning kan een lagere beeldkwaliteit moeiteloos omgezet worden naar kristalheldere 8K-beelden. Zo wordt content in elke resolutie – van SD tot 4K – getransformeerd tot beeldkwaliteit die zo dicht mogelijk bij 8K ligt, afhankelijk van de bron. Voor zakelijke displays betekent dit goed zichtbare signage en ongeëvenaarde nauwkeurigheid, wat direct de aandacht trekt. Het betekent ook een kostenbesparing voor winkeleigenaren en adverteerders, omdat content in een lagere resolutie geproduceerd kan worden om toch een verbluffende 8K-kwaliteit weer te geven.

8K QLED signage leidt Samsungs ISE 2019 line-up naar toekomst van zakelijke displays

Op ISE 2019 transformeert Samsung de markt voor digital signage met ’s werelds eerste 8K QLED signage displays. De nieuwe generatie beeldkwaliteit heeft naar verwachting grote impact op de zakelijke digital signage-industrie, met nieuwe en spannende kansen tot gevolg.

De nieuwe 82 inch 8K QLED Signage van Samsung combineert de hoogste resolutie van de markt met AI-upscalingtechnologie en produceert levensechte beelden. Daarmee kunnen gebruikers genieten van meeslependere kijkervaringen. Het slanke ontwerp, met een diepte van minder dan 40 mm, zorgt voor een probleemloze installatie. Door het gebruik van een slim wide angle kan het scherm worden aangepast aan elke omgeving, zowel staand als liggend. Met een resolutie van 7.680 x 4.320 pixels zijn afzonderlijke pixels onzichtbaar voor het menselijk oog.

Vergelijkbaar met zijn 8K TV-tegenhanger levert het 8K QLED-scherm een ​​verbeterde zwartweergave door local dimming en Quantum Light Control. Met 100% kleurvolume onderscheiden kijkers miljarden kleurtinten en zien zij de meest rijke, nauwkeurige beelden tot nu toe.

“Door 8K in display smart signage te introduceren, kunnen bedrijven prachtige beeldkwaliteit aan hun publiek leveren op een manier die voorheen niet mogelijk was”, zegt Evert Van Camp, Display Director van Samsung Benelux. “Het 82 inch 8K QLED signage display is slechts een van de vele toonaangevende producten die we presenteren tijdens ISE 2019. We kijken uit naar het introduceren van de commerciële toepassingen van 8K in de wereldwijde AV-industrie.”

Naast 8K QLED signage krijgen bezoekers van ISE 2019 de kans om de toekomst van display-signage te ervaren. Samsung introduceert verschillende krachtige displays die zijn ontworpen om bedrijven te helpen de beste content aan hun doelgroepen te laten zien.

8K Multibox HDR: ’s werelds eerste 8K HDR voor LED signage

Tijdens ISE introduceert Samsung ’s werelds eerste 8K HDR-technologie voor LED signage. Door vier van Samsungs Premium LED S-boxen voor 4K LED HDR perfect te synchroniseren, ontstaat een 8K-beeld met een refresh rate van 60 Hz.

LED HDR is de nieuwe standaard voor de LED signagemarkt en verzekert bedrijven van opvallende beelden die eruit springen. LED HDR maakt gebruik van Inverse Tone mapping (ITM) voor reflectievrije beelden en Dynamic Peaking om de helderheid en contrastratio van het scherm te maximaliseren door de piekhelderheid te verdubbelen. Color Mapping zorgt ook voor een aanpasbaar kleurenpalet met echte, levendige LED-kleuren.

Met de optimal livemodus kan de 8K Multi Box HDR livecontent aanbieden met een kleinere vertraging. Bovendien wordt kabelstress verminderd met de 100 meter lange HDBaseT (HDBT) kabel. HDBT is de standaard voor de overdracht van beeld en geluid in ultrahoge kwaliteit.

De Multi 8K Frame Lock-functie in 8K LED HDR boxen zorgt ervoor dat het niet langer nodig is om verschillende displays te synchroniseren. 8K LED HDR is geschikt voor alle Samsung SMART LED signage-producten en komt het best tot zijn recht in de IFJ-series en The Wall.

The Wall 292 inch 8K: groter dan ooit

Alsof 219 inch nog niet groot genoeg was, introduceert Samsung in het eerste kwartaal van 2019 een 292 inch-versie van The Wall met 8K. The Wall is een modulair display op grootformaat en is aan te passen en personaliseren in verschillende groottes, van 73 inch tot 292 inch. Het scherm is ideaal voor organisaties met een high-end uitstraling. Zij passen hun display signage moeiteloos aan waar dat nodig is.

Het slanke (29,9 mm) en randenvrije infinity-ontwerp van The Wall laat het scherm moeiteloos opgaan in zijn omgeving. Met de unieke Wall Mode passen gebruikers het scherm verder aan door verschillende soorten content, zoals foto’s en kunst, te vertonen met een achtergrond die past bij de omgeving. Daarmee hoeft het display nooit te worden uitgeschakeld en past het altijd in elke hoek van een ruimte.

Partners

Om de prachtige beelden van The Wall te ondersteunen, werkt Samsung samen met partners om de beste ervaring mogelijk te maken. Harman JBL en Steinway Lyngdorf bieden de perfecte geluidsoplossing, terwijl Creston, Savant en Control4 volledige domotica-oplossingen integreren. Domotz, Ihiji en OrvC maken monitoring op afstand mogelijk voor channelpartners mogelijk.

OMN/OMN-D Series: brengt semi-outdoor signage naar de wereld

Samsung lanceert dit jaar ook wereldwijd zijn semi-outdoor OMN / OMN-D-serie. Deze schermen zijn ontworpen met etalages in gedachten. De schermen zijn verkrijgbaar in 46 en 55 inch-formaten. Met 4.000 nit helderheid en een hoge contrastratio van 5.000:1, zorgen de schermen voor levendige en heldere beelden en uitstekend zicht, zelfs in direct zonlicht, verpakt in een slank ontwerp. De OMN-D-serie is een dubbelzijdig display dat zowel een front-display als een display aan de binnenkant mogelijk maakt, waardoor de verkoopkansen zowel binnen als buiten de winkel toenemen.

Beide schermen hebben een stofbestendige IP5X-certificering en maken gebruik van driestaps overhittingsbescherming voor langdurige prestaties. Contentbeheer gebeurt via de geïntegreerde toepassing die draait op Tizen 4.0. De displays beschikken over Wi-Fi en zijn gemakkelijk aan te zetten met één elektriciteits- en één LAN-kabel, waarmee het aantal kabels flink wordt verminderd en de energie-efficiëntie toeneemt. De displays zijn ideaal voor een groot aantal retailers, van fastfood-restaurants tot warenhuizen, retail banking en telecom shops.

QMR/QBR-series: 4K signage geüpgraded

Tot slot onthult Samsung dit jaar de QMR- en QBR-serie 4K-schermen tijdens ISE. Deze series bestaan elk uit vijf schermformaten van 43 tot 75 inch, HDR+-ondersteuning en intelligente upscaling. Daarnaast zijn de displays stofbestendig met IP5X-certificering, beveiligd via de geïntegreerde KNOX beveiligingsoplossing en uitgerust met Wi-Fi voor draadloos beheer.

De QMR-serie is ontworpen voor winkelcentra, winkels en luchthavens met de 500 nit helderheid. De QBR-serie is met 350 nit helderheid ideaal voor meeting rooms en corporate signage.

Het bericht Samsung introduceert eerste 8K QLED signage display verscheen eerst op Belg.be.

Coco Jr. brengt Dinky Toys-hits mee naar Het Schlagerfestival 2018

Door Johan

Coco Jr. brengt Dinky Toys-hits mee naar Het Schlagerfestival 2018

@ Credit foto: Coco Jr.
@ Credit foto: Coco Jr.

Voor z’n dertiende editie volgend jaar heeft Het Schlagerfestival in Hasselt Coco Jr. gestrikt. De man met de bandana werd wereldberoemd in Vlaanderen in de jaren negentig als frontman van The Dinky Toys. Catchy nummers als ‘I Can’t Keep My Hands Of You’, ‘Out In The Streets’ en ‘Declaración de amor’ groeiden uit tot rasechte klassiekers. 2017 is voor Coco een boerenjaar, want na de geslaagde comeback met The Dinky Toys, de Radio 2 Zomerhit-nominatie voor de single ‘The Sweetest Hangover’ en het succesvolle comeback-album ‘Roll With The Hits’ neemt hij dit najaar ook nog deel aan de opnames van het nieuwe seizoen van ‘Liefde voor muziek’, dat komend voorjaar wordt uitgezonden op vtm. In het verlengde van deze uitzendingen is Coco Jr. vrijdag 23, zaterdag 24 en zondag 25 maart 2018 te gast op Het Schlagerfestival in de Hasseltse Ethias Arena. Hij komt er samen met o.a. Christoff, De Romeo’s, Sam Gooris, Bart Kaëll en Umberto Tozzi op het podium. “Coco Jr. is een allround artiest die we graag op Het Schlagerfestival verwelkomen. Hij brengt Dinky Toys-hits mee, maar daarnaast gaat hij het publiek ook verrassen. Dat weet je met Coco. Hij is supercreatief en hij gaat als artiest op zoek naar de muzikale grenzen van vernieuwing. Daarin hebben wij elkaar gevonden, want dat doen wij ook met Het Schlagerfestival”, klinkt het bij de festivalorganisatoren. Tickets voor Het Schlagerfestival 2018 kunnen besteld worden via www.hetschlagerfestival.be

Met het einde van 2017 stilaan in zicht mag je gerust zeggen dat Gentenaar Coco Jr. er een boerenjaar heeft opzitten. De comeback van The Dinky Toys, de groep waarmee hij in de jaren negentig het ene succes na het andere scoorde, kreeg de voorbije zomer een vervolg met de succesvolle verzamelaar ‘Roll With The Hits’, waarbij de nieuwe single ‘The Sweetest Hangover’ als hit bekroond werd met een Radio 2 Zomerhit-nominatie. Coco z’n valiezen staan klaar, want dit najaar neemt hij deel aan de opnames voor de nieuwe reeks van het populaire vtm-programma ‘Liefde voor muziek’, dat komend voorjaar op tv komt. Nog een verrassing is z’n toezegging voor het  Schlagerfestival in Hasselt, waar hij samen met Umberto Tozzi één van de blikvangers wordt. “Als je ziet naar de programmatie van het festival de voorbije jaren, dan kan je alleen maar vaststellen dat die veel breder, veel ruimer is geworden. Voor mij, en ik denk ook voor vele anderen, is Umberto Tozzi Italiaanse pop. Ik was vereerd toen ze mij vroegen om te gast te zijn op het grootste festival in z’n genre. Ik weet nog niet precies wat ik ga zingen, maar met de liveband breng ik liedjes die de mensen kennen en onvermijdelijk zal er Dinky Toys-materiaal in mijn optreden verwerkt zitten. Hoe we dat verpakken, dat weet ik nog niet, maar het zal verrassend zijn. Ik hou van muzikale uitdagingen en dat is precies wat Het Schlagerfestival is voor mij. Het is iets nieuws, waar ik mij als artiest volledig in kan en ga smijten. Ik ga mij daar keihard amuseren en ik heb ontzettend veel respect en waardering voor de collega-artiesten die er ook aanwezig zijn. Dat zijn stuk voor stuk topartiesten in hun genre. Ik ga de Gentse ambiance meepakken naar Limburg en ik weet zeker dat het gaat aanslaan. Wedden!”, zegt Coco Jr. geamuseerd.

Het Schlagerfestival 2018 vindt plaats op vrijdag 23 en zaterdag 24 maart (telkens om 20.30 uur) en op zondag 25 maart (om 15.00 uur) in de Hasseltse Ethias Arena. Naast Coco Jr., maken ook Sam Gooris, Bart Kaëll, De Romeo’s, Christff en Umberto Tozzi hun opwachting. “Op zaterdag is het volledige middenplein voorzien van staande ambianceplaatsen. Op vrijdag en zondag kan je een combinatie kopen van staande en zittende ambianceplaatsen. Uiteraard zijn voor de drie voorstellingen ook zitplaatsen op de tribune te koop”, laten organisatoren PSE-Belgium en Medialaan weten. Tickets bestel je op www.hetschlagerfestival.be. Best niet langer wachten als je zeker wil zijn van je plaatsen.

Het bericht Coco Jr. brengt Dinky Toys-hits mee naar Het Schlagerfestival 2018 verscheen eerst op Belg.be.

Coco Jr. brengt Dinky Toys-hits mee naar Het Schlagerfestival 2018

Door Johan

Coco Jr. brengt Dinky Toys-hits mee naar Het Schlagerfestival 2018

@ Credit foto: Coco Jr.
@ Credit foto: Coco Jr.

Voor z’n dertiende editie volgend jaar heeft Het Schlagerfestival in Hasselt Coco Jr. gestrikt. De man met de bandana werd wereldberoemd in Vlaanderen in de jaren negentig als frontman van The Dinky Toys. Catchy nummers als ‘I Can’t Keep My Hands Of You’, ‘Out In The Streets’ en ‘Declaración de amor’ groeiden uit tot rasechte klassiekers. 2017 is voor Coco een boerenjaar, want na de geslaagde comeback met The Dinky Toys, de Radio 2 Zomerhit-nominatie voor de single ‘The Sweetest Hangover’ en het succesvolle comeback-album ‘Roll With The Hits’ neemt hij dit najaar ook nog deel aan de opnames van het nieuwe seizoen van ‘Liefde voor muziek’, dat komend voorjaar wordt uitgezonden op vtm. In het verlengde van deze uitzendingen is Coco Jr. vrijdag 23, zaterdag 24 en zondag 25 maart 2018 te gast op Het Schlagerfestival in de Hasseltse Ethias Arena. Hij komt er samen met o.a. Christoff, De Romeo’s, Sam Gooris, Bart Kaëll en Umberto Tozzi op het podium. “Coco Jr. is een allround artiest die we graag op Het Schlagerfestival verwelkomen. Hij brengt Dinky Toys-hits mee, maar daarnaast gaat hij het publiek ook verrassen. Dat weet je met Coco. Hij is supercreatief en hij gaat als artiest op zoek naar de muzikale grenzen van vernieuwing. Daarin hebben wij elkaar gevonden, want dat doen wij ook met Het Schlagerfestival”, klinkt het bij de festivalorganisatoren. Tickets voor Het Schlagerfestival 2018 kunnen besteld worden via www.hetschlagerfestival.be

Met het einde van 2017 stilaan in zicht mag je gerust zeggen dat Gentenaar Coco Jr. er een boerenjaar heeft opzitten. De comeback van The Dinky Toys, de groep waarmee hij in de jaren negentig het ene succes na het andere scoorde, kreeg de voorbije zomer een vervolg met de succesvolle verzamelaar ‘Roll With The Hits’, waarbij de nieuwe single ‘The Sweetest Hangover’ als hit bekroond werd met een Radio 2 Zomerhit-nominatie. Coco z’n valiezen staan klaar, want dit najaar neemt hij deel aan de opnames voor de nieuwe reeks van het populaire vtm-programma ‘Liefde voor muziek’, dat komend voorjaar op tv komt. Nog een verrassing is z’n toezegging voor het  Schlagerfestival in Hasselt, waar hij samen met Umberto Tozzi één van de blikvangers wordt. “Als je ziet naar de programmatie van het festival de voorbije jaren, dan kan je alleen maar vaststellen dat die veel breder, veel ruimer is geworden. Voor mij, en ik denk ook voor vele anderen, is Umberto Tozzi Italiaanse pop. Ik was vereerd toen ze mij vroegen om te gast te zijn op het grootste festival in z’n genre. Ik weet nog niet precies wat ik ga zingen, maar met de liveband breng ik liedjes die de mensen kennen en onvermijdelijk zal er Dinky Toys-materiaal in mijn optreden verwerkt zitten. Hoe we dat verpakken, dat weet ik nog niet, maar het zal verrassend zijn. Ik hou van muzikale uitdagingen en dat is precies wat Het Schlagerfestival is voor mij. Het is iets nieuws, waar ik mij als artiest volledig in kan en ga smijten. Ik ga mij daar keihard amuseren en ik heb ontzettend veel respect en waardering voor de collega-artiesten die er ook aanwezig zijn. Dat zijn stuk voor stuk topartiesten in hun genre. Ik ga de Gentse ambiance meepakken naar Limburg en ik weet zeker dat het gaat aanslaan. Wedden!”, zegt Coco Jr. geamuseerd.

Het Schlagerfestival 2018 vindt plaats op vrijdag 23 en zaterdag 24 maart (telkens om 20.30 uur) en op zondag 25 maart (om 15.00 uur) in de Hasseltse Ethias Arena. Naast Coco Jr., maken ook Sam Gooris, Bart Kaëll, De Romeo’s, Christff en Umberto Tozzi hun opwachting. “Op zaterdag is het volledige middenplein voorzien van staande ambianceplaatsen. Op vrijdag en zondag kan je een combinatie kopen van staande en zittende ambianceplaatsen. Uiteraard zijn voor de drie voorstellingen ook zitplaatsen op de tribune te koop”, laten organisatoren PSE-Belgium en Medialaan weten. Tickets bestel je op www.hetschlagerfestival.be. Best niet langer wachten als je zeker wil zijn van je plaatsen.

Het bericht Coco Jr. brengt Dinky Toys-hits mee naar Het Schlagerfestival 2018 verscheen eerst op Belg.be.

❌