[Français Français]
[Contact]

NieuwsKoppen België

🔒
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderVoo forum
  • 17 September 2013 om 17:44

decoder internet zonder wifi [ Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur ]

decoder voor kabel internet (VOO) aan vriendenprijs. Sindy@brutele.be

  • 17 September 2013 om 16:49

nieuw abonnement - snelheid volgt later ! [ Snelheid ]

Kostte zweet en tranen om het te weten te komen:

Na installatie kan men pas op de eerste van de volgende maand aan de nieuwe snelheid surfen.

  • 17 September 2013 om 16:45

dubbele betalingen en adres wijziging [ Digitale radio of televisie storing ]

hallo

ik heb ondertussen al meerdere malen gevraagd om volgende zaken na te kijken maar tot hiertoe geen antwoord gekregen
deze aanvragen dateren al van een aantal maand ..... ik probeer toch nog maar eens

client 30688726
pack trio un peu tv + net + tel (39.04 €/ mois)
adresse de connection : rue st michel 48 - 6870 saint hubert
adresse courrier : idem

client 30688726
tarif 1 prise
adresse courier: Briel 3 - 2880 Bornem
adresse de connection : rue st michel (= maison de vacance)

questions:
1. est ce que vous ne pouvez pas m'envoyer tout sur l'adresse :
Briel 3 - 2880 Bornem parce que la maison à st hubert = maison de vacance et c'est possible que les enveloppes avec les factures restent trop longtemps dans le box aux lettres

2. est ce que c'est normale que je paie
a: pour le pack
b : pour le prise tv

est ce que le tarif prise tv n'est pas inclus dans le pack et est ce que je paie pas double ?


merci de me répondre dans le plus bref delai
Nadia Saerens

  • 5 Juni 2013 om 22:59

Modem raakt niet online (zoveelste keer) [ Storing ]

Ik heb een facebookgroep opgericht. Intussen al 3 dagen zonder internet. Antwoord van VOO: panne generale.
Facebookgroep is: le service de VOO est en dessous de zero.

http://www.facebook.com/groups/158133127611212/

  • 30 September 2011 om 19:34

Ondertiteling [ Algemeen ]

Sinds enkele dagen is de ondertiteling op VOO/Betv zo erg verkleind tot bijna niet meer leesbaar. Kan de grootte aangepast worden, ik heb al de mogelijkheden geprobeerd die bij de taalkeuzes staan.

  • 30 September 2011 om 09:20

Modem raakt niet online (zoveelste keer) [ Storing ]

Aller eerst welkom op het forum. Als tech bij Telenet heb je ongetwijfeld je binnenhuis installatie op orde. En zal het probleem vermoedelijk zoals je aangeeft ergens buitenshuis liggen.

Je kunt e.v. je oproep hier ook in het Frans doen.

  • 29 September 2011 om 20:40

Modem raakt niet online (zoveelste keer) [ Storing ]

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Klagen bij Voo zelf heeft geen zin.
Voor de zoveelste keer hebben wij in Hannuit al een hele dag geen verbinding. Downstreamled van modem blijft knipperen.
Ik ben een tech voor Telenet, maar helaas is hier geen telenet beschikbaar en adsl is naar mijn normen tergend traag. Anyway, blijkbaar zijn ze bij Voo niet in staat om problemen snel op te lossen. Dit is een probleem op straat (node?) en dus hebben meerdere klanten er last van.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die dit melden. Weet er iemand iets van een franstalig forum oid?

  • 28 September 2011 om 21:38

Belgische kabel wordt opengesteld, meer concurrentie televiesieaanbod dus goedkoper? [ Nieuws van Voo ]

De Belgische telecom- en mediaregulatoren gaan door met hun plan om de netwerken van kabelmaatschappijen zoals Telenet en Voo open te stellen voor diensten van derden. Belgacom van zijn kant wordt eveneens verplicht om een alternatief televisieaanbod toe te laten over het vdsl-netwerk. De verzamelde regulatoren (het BIPT, de Vlaamse Regulator voor de Media, de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel en de Medienrat) hebben daartoe nu de nodige besluiten gepubliceerd die vanaf 1 augustus van kracht zijn. Operatoren moeten dan kunnen kiezen of ze een aanbod van (digitale) tv, breedbandinternet en vaste telefonie lanceren via het kopernetwerk van Belgacom, dan wel het coax-kabelnetwerk van Telenet.

De kabeloperatoren (Telenet, Brutélé, Numéricable, Tecteo en AIESH) moeten nu een doorverkoop aanbod voor hun analoge-televisieaanbod ontwikkelen; alternatieve operatoren toegang geven tot hun digitale televisieplatform en een doorverkoop aanbod voor breedbandinternet aanbieden. Belgacom wordt wel uitgesloten van toegang tot het digitale tv-platform en het wholesale-internetaanbod van kabeloperatoren omdat het via zijn dsl-netwerk al eigen digitale diensten heeft. Belgacom kan in theorie dus wel analoge kabeltelevisie in zijn commerciële aanbod opnemen.

Belgacom moet wel zijn eigen netwerk ook openstellen voor een alternatief televisieaanbod. Dat wil zeggen dat ontbundeling van het aansluitnetwerk en de bitstream toegang van kracht blijven, maar dat ook operatoren nu ook toegang moeten krijgen tot de multicast-functie om zo volwaardige triple play diensten te kunnen bieden (telefonie, televisie en breedbandinternet) over het netwerk van Belgacom.

De regulatoren hopen dat de nieuwe regels een impact zullen hebben op het Belgische televisieaanbod en dat het aanbod, de prijs en de kwaliteit van de diensten zullen verbeteren. Wel erkennen ze in een gemeenschappelijke mededeling dat de concurrentie tussen Belgacom en Telenet/Voo ook positieve effecten heeft gehad: meer digitale televisiekanalen, ontwikkeling van HD en 3D, nieuwe functies en gebundelde aanbiedingen. Toch achten ze nieuwe regulering noodzakelijk om ook voor effectieve prijsverlagingen bij consumenten te zorgen en alternatieve operatoren de nodige groeikansen te kunnen geven.

Lees het hele verhaal op: belgische-kabel-wordt-opengesteld

  • 20 Juli 2011 om 14:40

Beschikbaarheid voo Gouvy [ Opleveringsproblemen ]

Belgacom is een zogenaamde ADSL aanbieder. Het internet en andere digitale diensten komen via de telefoonlijn binnen op een modem. De afstand tussen de telefooncentrale en je huis is bepalend voor de snelheid die mogelijk is. Zo'n 3 kilometer van de telefooncentrale hou je nog ongeveer 6 Mbit over terwijl er met 20 Mbit is geadverteerd. In Nederland wordt de consument zand in de ogen gestrooid door te adverteren met snelheden tot XX Mbit. Als dat niet gehaald wordt zijn ze juridisch gedekt door het woordje tot.

Voo werkt volgens mij volgens de kabel (radio en tv kabel). Hiermee is afstand veel minder een probleem. De snelheden zullen dus dichter bij de geadverteerde snelheden liggen dan bij ADSL.

Check nog even hoe Voo de dienst aanbiedt, via de kabel of telefoonlijn.

  • 23 Mei 2011 om 20:43

Beschikbaarheid voo Gouvy [ Opleveringsproblemen ]

Beste mensen,
Veel berichtjes zie ik hier nog niet staan en hoop ook dat dit in de juist thread is terecht gekomen :-)
Ik zou namelijk liever willen overstappen naar Voo, ben nu bij Belgacom.
Ik ben woonachtig regio Gouvy (provincie luxemburg) en blijkbaar woon ik te ver van een centrale (bij belgacom) om een goede snelheid te kunnen halen.
Aangezien ik al een paar keer reklame heb gehad in de bus van Voo, wou ik overstappen. Maar een vriendelijke dame (in het nederlands wauw!) aan de telefoon zei me dat dit ten vroegste eind 2012 zal kunnen. Tsja ik woon nu éénmaal afgelegen, dus dat kwam niet echt als een verrassing. Vanwaar dan reeds al de reclame in mijn gemeente is me een raadsel, maar soit ;-)
Heb nu twee vraagjes:
- Gaat mijn snelheid, en dan vooral uploadsnelheid, écht (pakken) hoger liggen dan bij Belgacom, want daar ben ik toch wel achterdochtig over. Ik bedoel vooral, kan dit gegarandeerd worden, contractueel vastgelegd worden ? Ik zou namelijk niet graag van de regen in de drop belanden.
- Is het enigszins mogelijk om ergens in het oog te houden wanneer de plannen om hier internet te voorzien van voo op een website/nieuwsbrief/post te laten weten? Kwestie van op tijd mijn contract bij belgacom te kunnen opzeggen zonder daar een verbrekingsvergoeding voor te moeten betalen?

Bedankt en met vriendelijke groeten

  • 23 Mei 2011 om 16:01

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Admin schreef:
panasonic-duo-dect-phone-kx-tcd152
De linker telefoon is het basisstation, te herkennen aan de iets grotere voet. De rechter telefoon is het extra toestel.

De telefoons staan rechtop in een 'voet', deze zorgt dat de telefoon opgeladen wordt. Zou je alleen een basisstation hebben dan moet je de telefoon meenemen vanuit de garage naar binnen. De telefoon verbruikt ook in ruststand energie en moet dus regelmatig opgeladen worden.

Vandaar mijn suggest een setje te kopen, het tweede toestel kan dan binnen geplaatst worden. Het basisstation zorgt voor de draadloze verbinding tussen de telefoons onderling en het telefoonnetwerk. In jouw geval het Internet modem.


Dat is duidelijk, denk ik!
  • 23 Januari 2011 om 11:13

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

panasonic-duo-dect-phone-kx-tcd152
De linker telefoon is het basisstation, te herkennen aan de iets grotere voet. De rechter telefoon is het extra toestel.

De telefoons staan rechtop in een 'voet', deze zorgt dat de telefoon opgeladen wordt. Zou je alleen een basisstation hebben dan moet je de telefoon meenemen vanuit de garage naar binnen. De telefoon verbruikt ook in ruststand energie en moet dus regelmatig opgeladen worden.

Vandaar mijn suggest een setje te kopen, het tweede toestel kan dan binnen geplaatst worden. Het basisstation zorgt voor de draadloze verbinding tussen de telefoons onderling en het telefoonnetwerk. In jouw geval het Internet modem.
  • 23 Januari 2011 om 10:59

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Alweer bedankt voor de uitleg.

Maar het volgende snap ik niet goed:

"Nadeel is dat het basisstation tevens als oplader dient. Misschien is het daarom verstandiger om een duo (of triple) set te kopen, ieder handtoestel heeft dan zijn eigen oplader."

Wat is het probleem met dat opladen?
Wat is een duo set? Is dat een algemene naam die ze in de winkel begrijpen (ook in Wallonië)?

Dat van dat VOIP toestel snap ik ook niet goed. Het is juist omdat Skype zo een slechte kwaliteit heeft dat ik daarvan heb afgezien. En ik wil ook opgebeld kunnen worden,
Een tijdje ZOIPER gebruikt, maar met een nieuwe PC niet terug aan de praat gekregen en na een aantal onbeantwoorde mails bij 3Stars Nt opgegeven.

Ik zal in elk geval het advies volgen om de handelaar te vragen of ik het/de toestel(len) mag terugbrengen.

  • 21 Januari 2011 om 16:46

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Als je weet welk type modem je krijgt kun je de specificatie op internet opzoeken.

Ik ga er echter van uit dat je de standaard telefoon aan kan sluiten op je nieuwe kabel modem. Als je dan een draadloze dect telefoon koopt dan zet je het basisstation in de garage en sluit deze aan op je modem. Je kunt dan het handtoestel mee naar binnen nemen. Nadeel is dat het basisstation tevens als oplader dient. Misschien is het daarom verstandiger om een duo (of triple) set te kopen, ieder handtoestel heeft dan zijn eigen oplader.

Als je met voip wilt werken dan zijn er telefoons in de handel die je op een wifi netwerk of een pc kunt aansluiten. Dat kan dan binnenshuis.

Maar als VOO je telefoonnummer regelt dan MOET dit via het kabelmodem en is VOIP geen optie.

Het is echter verwarrend omdat de gebruikte techniek in beide gevallen VOIP is. (voice over ip).
Het verschil zit hem hier in. Voo verzorgt de voip techniek in het kabelmodem waaraan een telefoonnummer is gekoppeld. De andere optie is om los van Voo via een willekeurige VOIP aanbieder een telefoonnummer aan te vragen. Dit werkt dan gewoon via internet en NIET via het telefoon/voip gedeelte van het modem.

Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken.

Maak eventueel de afspraak met de verkoper van de telefoon dat je hem terug mag brengen als het niet werkt met je VOO modem.

  • 21 Januari 2011 om 16:18

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Admin schreef:
Ik betwijfel of de kwaliteit van Skype of een andere VOIP dienst beter wordt met een ander modem.


Ik heb ze vrij vlot kunnen contacteren en een afspraak gemaakt voor de vervanging van de modem.

Maar wat heel wat minder vlot gaat is het verkrijgen van info over het telefoontoestel...

Na verschillende keren te worden doorverbonden en 3 keer een hoop irrerevante vragen te moeten antwoorden (op een betalend nummer, via de GSM) is er niemand die het me duidelijk kan vertellen.

Nu heb ik draadloos Internet, de modem staat in de garage en nu wil ik natuurlijk ook geen draad voor die telefoon die ik 1-2 keren per week gebruik.
In een winkel die partner is bij VOO sprak men van een draadloze telefoon.
Maar bij VOO werd eerst gezegd dat de telefoon op de modem moet worden aangesloten (dus in de garage)
Iemand anders van VOO sprak dan weer van een VOIP telefoon. En als er kabels moeten getrokken worden: RJ11.

Nu zou ik graag die telefoon al hebben op het moment dat die technieker komt, iom te zien of het werkt.
Maar als ik van tevoren weet dat er kabels moeten getrokken worden en gaten geboord wil ik alles herzien (in mijn kruipruimte staat water door fouten van de bouwfirma, destijds weigerde Belgacom daar al een aansluiting om die reden)


Ik zou u heel dankbaar zijn als ik wist hoe het nu eigenlijk zit met die telefoon...
  • 21 Januari 2011 om 12:25

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Ik betwijfel of de kwaliteit van Skype of een andere VOIP dienst beter wordt met een ander modem.

  • 15 Januari 2011 om 18:14

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Admin schreef:
De motorola is niet geschikt voor telefonie. Als je telefonie aanvraagt zul je ook een ander modem krijgen. Vraag dit in elk geval na.

Je zult toch op de een of andere manier de klanten service moeten zien te bereiken. Probeer anders eens een nummer voor nieuwe klanten die werken gegarandeerd.


Nogmaals bedankt, Nu weet ik al meer voor ik ze ga contacteren. Maar toch nog een vraagje: zou door een andere modem de kwaliteit van Skype of een andere VOIP service verhogen? Want ik bel zo weinig dat een abonnement bijna de moeite niet is in vergelijking met de kosten van een GSM.
  • 15 Januari 2011 om 16:41

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

De motorola is niet geschikt voor telefonie. Als je telefonie aanvraagt zul je ook een ander modem krijgen. Vraag dit in elk geval na.

Je zult toch op de een of andere manier de klanten service moeten zien te bereiken. Probeer anders eens een nummer voor nieuwe klanten die werken gegarandeerd.

  • 13 Januari 2011 om 21:25

Internet Telefonie met VOO/Wifi [ Algemeen ]

Admin schreef:
Voor telefonie kan een deel van de bandbreedte gereserveerd zijn. Als dat het geval is dan zal wellicht de kwaliteit beter zijn.

Aan de andere kant als er geen bandbreedte gereserveerd is, dan zal er geen verschil zijn tussen Skype en VOIP via je internetabonnement

Kijk op je huidige modem of er een aansluiting voor telefonie op zit. En kijk eens in het configuratie menu van je modem. Als hier b.v. QOS (quality of service) opties aanwezig zijn dan is er vermoedelijk wel bandbreedte gereserveerd. Wifi is alleen nodig als je je pc's draadloos wilt gebruiken.

Als telefonie geintegreerd is hoef je geen instellingen te wijzigen en is het 'Plug and Play'.


Bedankt, maar zoals gezegd ben ik een complete leek Sad

Wat bedoel je met het configuratie menu van de modem? Bij de Device Manager van Windows? Daar zie ik: Agere Systems HDA Modem. Er zijn de volgende tabbladen: General-Modem-Diagnostics-Advanced-Driver-Details- Power Management. Over QOS vind ik niets terug.

Hoe zie ik op de modem of er een aansluiting voor telefonie is?
Op de modem staat "Motorola SB501 E Surfboard Cable Modem" (dus niet hetzelfde als in de device manager van de PC?)
Er zijn 3 uitgangen: Ethernet, USB eb Cable. Usb is met niets verbonden. Of heeft dat er niets mee te maken?

Stel dat de modem niet geschikt is voor telefonie, kan het probleem dan worden opgelost door een andere modem te kopen en zo ja, is dat bij VOO of in de handel?
  • 13 Januari 2011 om 19:09
❌