[Français Français]
[Contact]

NieuwsKoppen België

🔒
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderBase forum

Tablet innloggen op modem [ Digitale radio of televisie storing ]

Het wachtwoord staat inderdaad (afhankelijk van provider en type modem/router) op het apparaat zelf en zal ook middels een apart blaadje of sticker bij de handleiding zijn toegevoegd.

Kijk ook in het configuratie menu van je router. Daar kun je zelf een wachtwoord voor wifi instellen.

  • 12 December 2015 om 10:39

betreft router modem draadloos internet [ Algemeen ]

Dat hangt er van af. Als je het modem in bruikleen hebt of huurt dan moet een slecht werkend product vervangen worden.

Ben je eigenaar van het modem dan mogen ze hier kosten voor in rekening brengen. In dat geval ben je misschien voordeliger uit om zelf een geschikt modem aan te schaffen.

  • 7 Augustus 2013 om 09:48

betreft router modem draadloos internet [ Algemeen ]

Mag men nieuwe modem aanrekenen , bij vraag vervangen modem speedtouch die geregeld uitvalt?

graag een antwoord. ze zouden mij ongeveer 80 euro aanrekenen ?

grtn,
Roland

  • 7 Augustus 2013 om 09:06

online bestelling van sim-kaart Base +mededeling Telenet-klanten [ Opleveringsproblemen ]

Bestelling online via BASE onlineshop

Bestelling online geplaatst voor een BASE 29 op 13 mei 2012!!! Gisteren al gebeld naar BASE om te vragen waarom Dynalogic mij maar niet contacteerde.

Ik kreeg het antwoord te wachten tot morgenmiddag (vandaag dus) en moesten zij nog steeds geen contact opgenomen hebben terug te bellen naar de klantendienst. Vandaag teruggebeld naar de klantendienst van BASE COMPANY... Nog steeds geen aanvraag ontvangen.

REDEN: de online bestellingen worden verwerkt door een extern bedrijf AC Assistant en blijkbaar kunnen ze de aanvragen momenteel niet bijbenen. Daarom wacht ik al 10 dagen op mijn contract en activatie. BASE helpdesk kon mijzelf niet verder helpen vermits alle bestellingen eerst verwerkt worden door dit extern bedrijf en zij geen enkele gegevens uitwisselen tot aan de activatie met BASE .

Bij online bestellen moet je 5 euro betalen en in de BASE-shop 15 euro. Volgens de helpdesk van BASE wordt dit bedrag wel in mindering gebracht van je eerste factuur.

Enkele handige tips:

  1. ga langs bij een BASE-shop, bespaart je een hoop kopzorgen. Heb je toch al een bestelling gedaan kunnen ze dit nog altijd crediteren.
  2. Contactgegevens van extern bedrijf (zie vorig bericht) A&C Systems NV - Bleyveldstraat 6 3320 Hoegaarden - T. +32 16213050 - base.support@ac-systems.com
  3. Door het vele werk moet je niet direct een antwoord verwachten op je mail en telefonisch zijn ze ook niet goed bereikbaar, blijkbaar door het grote aantal aanvragen. BASE had mijzelf eerst verkeerd emailadres gegeven tot tweemaal toe


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


TIP voor TELENET-klanten die willen overstappen naar BASE!

Doe je aanvraag niet online! 1 grote soep met de levering van de kaart + nummeroverdracht lukt niet via online-aanvraag!!!!

Probleem: Base verstuurt automatisch een aanvraag tot nummeroverdracht naar Telenet.

Normaal gezien moet er een vermelding zijn van het Sim-kaartnummer, het telefoonnummer en de familienaam van de persoon.

Telenet aanvaard echter enkel nummeroverdrachten die waarin een melding gebeurt van het KLANTENNUMMER, telefoonnummer en familienaam van persoon.

Daarom is mijn aanvraag al tot 2 maal toe geweigerd geweest!!!!

Wie denkt online te bestellen uit gemak wanneer ze telenet-klant zijn voor een abonnement bij BASE is er wel degelijk aan voor de moeite!

!!!!!!! Bespaar jezelf de nodige kopzorgen en telefoontjes naar BASE en ga gewoon naar BASE-shop voor een abonnement !!!!!!
  • 25 Juni 2013 om 20:31

Modem Thomson ST706WL [ Hardware instellingen ]

Heb op het net gevonden dat het eventueel aan mijn webbrowser kan liggen.
Ik gebruik altijd internet explorer 8.
Heb nu firefox geinstalleerd en ik kon direct inloggen met het gewone paswoord tele2.

Dit topic mag gesloten worden.

  • 2 Maart 2012 om 14:03

Modem Thomson ST706WL [ Hardware instellingen ]

Bedankt voor je antwoord.
Het lukt echter niet.
Heb reeds verschillende combinaties geprobeerd.
Na de derde poging krijg ik telkens : HTTP/1.0 401 Authorization Required

?????

  • 1 Maart 2012 om 17:46

Modem Thomson ST706WL [ Hardware instellingen ]

Om in te loggen ga je naar http://speedtouch.lan of http://192.168.1.254

Gebruikersnaam/user: Administrator
Wachtwoord/password: leeg laten

Handleiding Thomson SpeedTouch ST706WL, http://downloads.thomson.net/telecom/...rGuide.pdf

  • 29 Februari 2012 om 09:45

Modem Thomson ST706WL [ Hardware instellingen ]

Ik geraak niet ingelogd in mijn modem.
Gebruikersnaam en paswoord (tele2) werken niet.
Hoe geraak ik in mijn modem?

Alvast dank

  • 28 Februari 2012 om 17:21

Geen network coverage [ Digitale radio of televisie storing ]

Hoi Eva, ik ben niet van Base.

Ik denk dat de zendmast die het dichste bij staat een storing heeft of tijdelijk niet in gebruik is vanwege onderhoud.

Je krijgt nu een zwakker signaal van een andere (verder weg) gelegen zendmast.

Heb je nog een car kit liggen? Dan kun je je telefoon daar op aansluiten en de antenne zo hoog mogelijk plaatsen.

Als alternatief kun je overwegen een andere provider te kiezen. Eén die wel een sterk signaal kan leveren. Vaak hebben de providers een eigen zendmast. Vraag de ervaringen van buren, kennissen en familie.

  • 30 Januari 2012 om 17:20

instellen smartfone Nokia E5-00 [ Algemeen ]

Waarschijnlijk is het smtp.base.be

Gaat de ontvangst van email dan al wel goed?

  • 9 December 2011 om 19:25

Opnieuw storing? [ Storing ]

Geachte,

mijn ouders in Oostende hebben sinds gisteren (16.2.2011) storingen in internet en telefonie nl. vele uren wegvallen van internet.
Graag zou ik weten of dit een algemene storing is en wanneer het opgelost zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Logne

  • 17 Februari 2011 om 16:02

Basta haalt grap uit met Telecom provider Mobistar [ Klaagmuur ]

Het vlaamse tv programma Basta neemt Telecom Provider Mobistar goed in de maling.

Een zeer geslaagde grap met Mobistar.

YouTube Video


Geef uw mening in de enquête of post commentaar hieronder.

  • 13 Januari 2011 om 17:05

Hoe realistisch is 4Mbs? [ Snelheid ]

Het probleem zit hem in de gebruikte techniek. Deze maakt gebruik van de telefoonlijn. De lengte van de koperdraden van je huis naar de telefooncentrale bepalen de maximum snelheid.

In NL adverteren de adsl providers daarom met de kreet tot 20 Mbit. Waarbij het woordje tot aangeeft wat maximaal haalbaar is. Als je dan vervolgens minder snelheid hebt vanwege de lengte van de koperdraden zijn ze juridisch ingedekt. Het is immers een maximum snelheid en geen minimum gegarandeerde snelheid.

Ik vrees dat er niets tegen te doen is. Zing je contract uit en stap over op de kabel. Daar wordt de beloofde snelheid meestal wel gehaald.

  • 23 December 2010 om 09:39

Hoe realistisch is 4Mbs? [ Snelheid ]

Quote

AVSOEST schreef:
Mijn aansluiting is nu 2 maand oud( Speedtouch 706)
probleem is dat ik de beloofde snelheid NOOIT verkrijg.,
Uiteraard begrijp ik dat er andere factoren zijn die die snelheid beïnvloeden!!!! maar midden van de nacht of 'smorgens vroeg etc.. is het al niet veel beter, overdag amper 2Mbs
Heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd met vraag om uitleg over snelheid, men probeert je te overdonderen met een hoop techno speak die kant nog wal raken!! heb hen dan zelf gevraagd wat DE methodologie is , maar niemand kan me antwoorden;
Metingen naar een dozijn sites, via verschillende browsers, command line( zelfs pure DOS), verschillende O/S etc... hebben mij nooit verder gebracht dan 2,8Mbs!!
Heeft iemand een HomePack 4 installatie die hogere snelheden dan 3MBs haalt?
Welke meetmethode wordt dan gebruikt?
Bedankt om mee te brainstormen
&ré


Wij krijgen nauwelijks 1Mbs, al veel telefoons en mails, maar tevergeefs, we denken aan een aangetekend schrijven om ons contract te verbreken. Iemand hiermee ervaring?
  • 22 December 2010 om 19:43

BASE- en Mobistarklanten kunnen bus- en tramrit betalen met gsm [ Nieuws van Base ]

Ook de klanten van gsm-operatoren BASE en Mobistar kunnen voortaan hun rit met De Lijn betalen met de gsm. De vervoermaatschappij en de operatoren hebben daarover een overeenkomst gesloten. Met het sms-ticket wil De Lijn stipter kunnen rijden door de verkoop op het voertuig te verminderen. Sinds de lancering van het sms-ticket heeft De Lijn meer dan 1,3 miljoen sms-tickets verkocht.

Bron Base

  • 18 December 2010 om 17:56

Netwerk KPNGB is klaar voor een nieuw sms-record op Oudejaarsavond [ Nieuws van Base ]

Brussel, 10 december 2010 - De teams van KPN Group Belgium/BASE maken zich klaar om het hoofd te bieden aan de stortvloed van sms'jes op het netwerk tijdens de laatste nacht van het jaar.

Met een groeiend klantenbestand en meer en meer sms-gerelateerde producten, verwacht KPN Group Belgium/BASE meer tekstberichten dan de 22.268.096 van vorig jaar.

De ingenieurs van KPN Group Belgium staan in de startblokken en hebben alle maatregelen genomen om mogelijke problemen zeer snel en adequaat te kunnen oplossen.

Bron KPN

  • 11 December 2010 om 13:13

Hoe realistisch is 4Mbs? [ Snelheid ]

Hoi,

Ik ben ook van belgacom naar base homepack 4 gegaan. Op zicht alles ok, maar ik ondervind dezelfde problemen als u. Nu blijkt dat ik voorheen een vaste lijn had, 300 mtr van mijn huis tot aansluiting kast base, straat verder. Omdat ik naar base ben gegaan, huurt base een lijn van belgacom, en die bevindt zich nu een 3 km van mijn huis, hierdoor, zal ik nooit die 4 Mbs verkrijgen. Heb ook veel ruis op de lijn, hetgeen tot veel foutmeldingen en uitvallen van de modem herleid. Downgraden van snelheid werd me aangeboden. 's morgens en 's avonds is de snelheid redelijk overdag waardeloos. Maar je krijgt waar je voor betaald heb ik geleerd. Nu downloaden we 's nachts. Dit is een vieze machtsmonopoly van Belgacom, waar de burger machteloos tegen staat, en de andere providers gemanupileerd door worden. Mijn volle steun, voor diegene die dit aanvecht.

  • 29 Oktober 2010 om 20:47

Vertragingen en storingen in dienstverlening Base [ Storing ]

Dagelijks.

Sinds vier maanden ben ik geabonneerd bij Base 4mb. In het begin was het steeds op het zelfde uur dat de modem uitvalt en onmiddellijk weer helemaal op moet starten. Nog steeds valt de modem 1 a 2 maal per dag op een wilkeurig moment even weg. Heel irritant bij het shatten en downloaden.

  • 14 Oktober 2010 om 19:34

Hoe realistisch is 4Mbs? [ Snelheid ]

Quote

AVSOEST schreef:
Mijn aansluiting is nu 2 maand oud( Speedtouch 706)
probleem is dat ik de beloofde snelheid NOOIT verkrijg.,
Uiteraard begrijp ik dat er andere factoren zijn die die snelheid beïnvloeden!!!! maar midden van de nacht of 'smorgens vroeg etc.. is het al niet veel beter, overdag amper 2Mbs
Heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd met vraag om uitleg over snelheid, men probeert je te overdonderen met een hoop techno speak die kant nog wal raken!! heb hen dan zelf gevraagd wat DE methodologie is , maar niemand kan me antwoorden;
Metingen naar een dozijn sites, via verschillende browsers, command line( zelfs pure DOS), verschillende O/S etc... hebben mij nooit verder gebracht dan 2,8Mbs!!
Heeft iemand een HomePack 4 installatie die hogere snelheden dan 3MBs haalt?
Welke meetmethode wordt dan gebruikt?
Bedankt om mee te brainstormen
&ré


een eerste test:vandaag 05/09/2010 17/00h

cust-84-125-109-94.dyn.as47377.net (IP: 94.109.125.84)

Speed Test
Your speed | Uw Snelheid 128.429 KB/sec

snel hé -Smile
  • 5 September 2010 om 16:55

Eerste aansluiting [ Opleveringsproblemen ]

Contract getekend op 5 juni
Krijg op 12 juni SMS dat lijn actief is, maar heb geen modem ontvangen?
Bel om uitleg, beweren zelfs dat modemontvangst afgetekend is
Sturen 3 dagen later nieuwe modem, sluit aan NIETS werkt..
Bel opnieuw, spelletje ping-pong begint tussen mij, BASE en Belgacom.. Is week-end dus geen opvolging meer
Week later beloven technicus te sturen... test alles uit, installeert derde modem, noppes, fout is bij DSLAM van Belgacom!
Beloven binnen de 4 dagen opheldering
Conclusie, pas TF en Internet op 1 juli
Hoop gezever met BGC en TN om abonnement effe aan te houden to BASE actief is
Alle tf gevoerd met proximus Pre-Paid kaart ( over 50 €)
BASE "company policy" Wij betelen NIKS terug!!!

Conclusie: Mooie praatjes en beloftes tot contract is getekend, daarna sta je in de kou!!
Iemand nog slechte ervaringen???
mvg.

&ré

  • 5 September 2010 om 10:48
❌