[Français Français]
[Contact]

NieuwsKoppen België

🔒
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderTelenet forum

Chromecast [ Digitale radio of televisie storing ]

Ik heb een chromecast gekocht voor op mijn smart tv via mijn desktop films te kunnen streamen. Maar de verbinding blijft mislukken tussen mijn pc en de chromecast. Alhoewel hij wel herkent word....

  • 20 Mei 2018 om 00:32

wifi bezoeker login [ WiFi ]

Hoe kan ik een bezoeker wifi login aanmaken?

  • 2 Mei 2018 om 11:07

Linksys E2000 router na Telenet modem/router [ Eigen netwerk ]

Ik vermoed dat het aan de throughput snelheid van je router ligt. Ik las ergens dat die e2000 al ruim 7 jaar op de markt is. Tijd misschien voor wat nieuwers.

Maar misschien kun je dit eens proberen.
Je schrijft over een Telenet router. Als dat apparaat via dhcp ip adressen kan uitgeven dan sluit je de e2000 daarop aan. Je gebruikt dan NIET de WAN poort van de e2000, maar 1 van de LAN poorten. Zorg vooraf dat de e2000 niet in het zelfde ip bereik zit als de telenet router. Je gebruikt nu de e2000 als switch i.p.v. router.

Als dat wel de volle snelheid oplevert, dan kan ik je nog wat verder op weg helpen om alles werkend te krijgen binnen hetzelfde ip bereik.

  • 1 Januari 2018 om 23:42

Linksys E2000 router na Telenet modem/router [ Eigen netwerk ]

Beste,

Met de kabel die van de Telenet router komt, haal ik de beloofde 200Mbit/seconde download.
Van zodra ik mijn Linksys E2000 router gebruik, valt die snelheid terug tot 65Mbit/seconde (ook verbonden met vaste kabel).
Ik heb al een paar zaken geprobeerd: IP-adres van de router in de DMZ-zone gebracht met als resultaat dat de snelheid nog meer terugvalt.
Bij beide testen plaats ik de inkomende kabel in de WAN-poort...

Bij een volgende test schakel ik de DHCP-reservering van de Linksys router uit. Maar zonder echte winst, noch met de inkomende kabel in de WAN, noch met de kabel in een LAN.

Heeft er iemand ervaring met die Linksys -routers?

Zou die laatste test moeten lukken met de kabel in een LAN? Of doe ik mijn testen niet goed en zou ik na het aanpassen van mijn router deze eerst opnieuw moeten starten???

Gekend probleem, heb ik al gelezen. Situatie zal ook afhangen van het type router? Telenet zou aan probleem kunnen verhelpen indien ze de optie zouden toevoegen om hun router als bridge in te stellen... Of maakt dat geen kans omdat mijn digicorder wel rechtstreeks in de Telenet router steekt?

prettige feesten,
misschien een gemakkelijke vraag voor de experten Smile
Bart

  • 31 December 2017 om 16:59

Komen ooit de Nederlandse Commerciele zenders nog op de kabel? [ Telenet kabel modems, Motorola, Arris, ]

Via Canal Digitaal kan je al ruime tijd legaal een abonnement nemen op de Nederlandse commerciele zenders (Rtl4-5-6-7-8 sbs6, Net5,Veronica, Film1...) via satelliet. Maar komen ze ooit nog op de kabel? Ik bedoel: het zijn nederlandse verstaanbare zenders! Eventueel tegen betaling op de kabel? Of blijft Telenet de Nederlandse zenders weren om de vlaamse zenders te beschermen? Ik dacht dat er vrij verkeer van ontvangst was in Europa?

* Sat tv sedert 1994
* Abo Tv Vlaanderen
* Abo Canal digitaal
* Astra19-23-18-Hotbird

  • 20 November 2017 om 20:06

Digibox code voor afstandbediening [ Telenet kabel modems, Motorola, Arris, ]

Aangezien mijn ouders dementerend zijn, plannen we om de afstandsbediening van de digibox Telenet en van de tv te vervangen door een zeer eenvoudige universele afstandsbediening.
Namelijk ONE FOR ALL type URC 6810 . Deze kan tegelijkertijd voor tv als voor de digicorder gebruikt worden. Dit met slechts een paar knoppen , op en af, hard en stiller, en posten op en neer.

Maar voor de installatie daarvan dient de code van de digicorder ingegeven te worden, zodat de afstandsbediening kan werken.

Kunt U mij zeggen welke code daarvoor dient gebruikt te worden, dit zou een 5 ( vijf) digit code zijn.

Dank alleszins.

Ro123

  • 13 November 2017 om 13:51

Homespot inlog probleem [ WiFi ]

Lukt het wel als je Kaspersky even tijdelijk uitzet en dan probeert in te loggen op je Homespot?

Als het wel lukt weet je in elk geval dat je ergens in Kaspersky iets moet aanpassen.

  • 27 Oktober 2017 om 14:13

Wifi Netgear router [ WiFi ]

Heb je die Netgear al eens uitgedaan en weer aangezet?
Als toen alles nog werkte zoals je gewend was, dan kun je rustig die extra Netgear uitschakelen als die niet gebruikt word.

Scheelt toch weer wat op de energie rekening.

  • 27 Oktober 2017 om 14:12

Wifi Netgear router [ WiFi ]

Ze hebben mij een extra Netgear router tussen het netwerk gezet, is dat beter dat ik die uitschakel als die niet gebruikt word, of mag die dag en nacht aan staan, de plaats waar die staat word maar een uur per dag gebruikt.

  • 24 Oktober 2017 om 14:15

Homespot inlog probleem [ WiFi ]

Hallo,

Ik kan namelijk niet inloggen op HOMESPOT met mijn laptop. Nooit gekunt..

Als ik verbinding probeer te maken, krijg ik een waarschuwing van Kaspersky dat het geen beveiligde verbinding is. Dan ben ik wel verbonden maar kan nergens een wachtwoord of gebruikersnaam intikken. Ook via webbrowsers lukt het niet. Geen popup, geen webpagina om in te loggen, niets.

Via TelenetWiFree lukt het wel maar de verbinding valt zeer regelmatig weg. Soms lukt het een hele dag niet. "Can't connect to this network". Of er gebeurd gewoon niets, en blijft eindeloos "connecting..." En er wordt ook niet gevraagd of ik een paswoord moet ingeven of niet.
En dan plots weer wel na tientallen keren proberen.

Wat kan de oorzaak zijn? Is er een webpagina om in te loggen? Iets anders?

Alvast bedankt.


OS Version: Microsoft Windows 10 Home, 64 bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz, Intel64 Family 6 Model 94 Stepping 3
Processor Count: 8
RAM: 8090 Mb
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 960M, -2048 Mb
Motherboard: ASUSTeK COMPUTER INC., GL552VW
Antivirus: Kaspersky Total Security, Enabled and Updated

  • 19 September 2017 om 20:20

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Dag allemaal!
Het is eindelijk op het laptop en op de PC, met SSL/TSL als type versleutede verbinding voor IMAP en “automatisch” voor SMTP

Bedankt voor jullie steun

  • 17 September 2017 om 13:42

Whoppa [ Abonnementen ]

Hallo,ben pas overgeschakeld van px naar telenet en heb whoppa genomen,maar nu kreeg ik een mail met alle tarieven van digitaal tv internet enz... wat mij op een totaal van 113€ per maand gaat kosten.Is dit altijd zo?
Of moet dit nog in orde gebracht worden.

Gr Paul

  • 17 September 2017 om 13:26

Menu werkt niet [ Digitale radio of televisie storing ]

Gisteren (15/09) hebben we rond 15u een panne gehad, tv viel uit. Daarna digicorder herstart en ging de tv terug. Maar sinds dan werkt ons menu niet meer. We kunnen wel onze opnames bekijken maar al de rest zoals tv-theek en zo werkt niet. Er komt steeds op dat we de netwerkkabels moeten controleren. Maar alles is volgens ons in orde, we kunnen ook gewoon tv kijken... Iemand een idee? Resetten heeft ook al niet geholpen.

Groetjes,
Kimpie

  • 16 September 2017 om 22:35

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Jawel Wink
Ook zonder succes....

  • 16 September 2017 om 09:14

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Heb je ook "GEEN" geprobeerd?

  • 15 September 2017 om 19:19

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Kan deze handleiding je eventueel verder helpen; ik kom erin in elk geval TLS tegen

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadres/#/outlook2016/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder

  • 14 September 2017 om 22:46

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Bedankt voor dit antwoord.

Ik heb de keuzen tussen SSL/TLS, SARTTLS, GEEN en Automatisch, en dit voor IMAP en voor SMTP....

Ik heb al een paar combinaties zonder succes geprobeerd....

Te noteren dat de instelling zonder probleem op mijn Windows Smartphone verliep....

Als iemand de oplossing kon hebben.....

  • 13 September 2017 om 07:15

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Waar ik zelf problemen mee heb is dat outlook erg kieskeurig is v.w.b. geldige certificaten. Zoek of je een optie hebt om elk certificaat te accepteren.

  • 12 September 2017 om 20:42

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Goede dag,

Ik probeer an xxxx@telenet.account in OUTLOOK in te stellen. Ik gebruik hiervoor de gegevens van Telenet (IMAP et STMP) en toch vermijdt "een probleem" de verbinding met Telenet te creëren....
Op mijn Windows Smartphone verliep het wel zonder enig probleem....

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

G. Collard

  • 12 September 2017 om 08:22

heb een nieuw accespoint linksys lapac1750pro [ WiFi ]

In handleiding - zie link hieronder - staat dat u betrokken AP rechtstreeks of onrechtstreeks via LAN per kabel dient aan te sluiten op PC voor configuratie
Het default adres om deze AP te benaderen (en in te stellen) is
192 168 1 252 (standaard login & paswoord zijn admin)

http://cache-www.belkin.com/support/dl/MAN_LAPAC1750PRO_LNKPG-00129_RevA01_User_Guide_EN_20150610.pdf

Wat u op de Telenet modem gedaan heeft is mij niet direct duidelijk (tenzij LAN subnet van gewijzigd en teruggezet). Ik ga ervan uit dat dit ondertussen (al dan niet via een reset) opgelost is

  • 10 September 2017 om 12:02
❌