[Français Français]
[Contact]

NieuwsKoppen België

🔒
❌ Over FreshRSS
Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar, klik om de pagina te vernieuwen.
OuderTelenet forum

Vraag over de snelheid internet [ Snelheid ]

Dank je Admin voor het antwoord. Ga alles eens grondig nakijken en de stuurprogramma's terug instellen. Fijne zondagavond nog.

  • 19 Augustus 2018 om 18:43

Vraag over de snelheid internet [ Snelheid ]

robbyscot schreef:

Hallo iedereen,
Ik heb de speedtest gedaan en krijg draadloos 12,4 Mbps
Met draad 95,2 Mbps
Ik ben momenteel een programma aan het downloaden met draad aan een snelheid van 178 Kbs
Bij downloaden ben je afhankelijk van hoe snel de ander kan uploaden. Het beste kun je b.v. een zogenaamd test bin bestand downloaden om je snelheid te checken, b.v. deze, http://speedtest..../250MB.bin
Mijn eerste vraag is nu hoe het komt dat er zoveel verschil zit tussen de speedtest met draad en het downloaden van een programma.
Bedraad is de beste methode om je snelheid te testen. Als dat naar tevredenheid is kun je pas kijken naar de wifi verbinding. Bij wifi zijn heel veel factoren in het spel die je internet snelheid beïnvloeden. Zoals afstand naar de wifi router, de drukte in de buurt van andere signalen (zit je wel op een vrij kanaal), zijn de wifi drivers wel up to date, wat is de maximale snelheid van de wifi adapter. Draadloos 12,4 Mbps is inderdaad wel erg weinig, check de hiervoor genoemde punten eens.

Voor draadloos heb ik al een antwoord gekregen van een telenet medewerker die ter plaatse geweest is en die zei dat alles normaal is. Te oordelen naar de waarde van de verbinding met draad zal dat wel juist zijn.
Op de I-pad is de verbinding nog slechter, 0,1 Kbs

Mijn tweede vraag is of de wifikaarten van de laptop en de I-pad niet goed meer zijn en het best zouden vervangen worden.

Check of er driver updates voor je laptop zijn.
Met dank voor een antwoordje


robbyscot schreef:

Nog even een vermelding.
Er staat op het downloadvak van het programma dat ik aan het binnenhalen ben een stopknop. Als ik die indruk en even wacht om terug in te schakelen, krijg ik precies een downloadpiek die heel snel terug naar beneden gaat. Precies of je zet een waterkraan open en die draai je dan heel zachtjes terug toe.
Soms van 25 Mbps naar 200 Kbs in een tiental seconden.
Dat zal te maken hebben dat ondertussen de tcp buffers wel nog even vollopen en bij het hervatten van de download supersnel vanuit het buffer opgeslagen worden. Daardoor lijkt de start veel sneller te zijn.
  • 14 Augustus 2018 om 21:36

Vraag over de snelheid internet [ Snelheid ]

Nog even een vermelding.
Er staat op het downloadvak van het programma dat ik aan het binnenhalen ben een stopknop. Als ik die indruk en even wacht om terug in te schakelen, krijg ik precies een downloadpiek die heel snel terug naar beneden gaat. Precies of je zet een waterkraan open en die draai je dan heel zachtjes terug toe.
Soms van 25 Mbps naar 200 Kbs in een tiental seconden.

  • 14 Augustus 2018 om 21:21

Vraag over de snelheid internet [ Snelheid ]

Hallo iedereen,
Ik heb de speedtest gedaan en krijg draadloos 12,4 Mbps
Met draad 95,2 Mbps
Ik ben momenteel een programma aan het downloaden met draad aan een snelheid van 178 Kbs

Mijn eerste vraag is nu hoe het komt dat er zoveel verschil zit tussen de speedtest met draad en het downloaden van een programma.
Voor draadloos heb ik al een antwoord gekregen van een telenet medewerker die ter plaatse geweest is en die zei dat alles normaal is. Te oordelen naar de waarde van de verbinding met draad zal dat wel juist zijn.
Op de I-pad is de verbinding nog slechter, 0,1 Kbs

Mijn tweede vraag is of de wifikaarten van de laptop en de I-pad niet goed meer zijn en het best zouden vervangen worden.

Met dank voor een antwoordje

  • 14 Augustus 2018 om 20:42

Digicorder series [ Digitale radio of televisie storing ]

We blijven beleefd. Echter : wat een $$$$$$$$$$$$ zeg!
Telenet draagt zeker niet bij aan mijn rust en tevredenheid.
Verschillende series die al sinds ik deze Digicorder heb worden nu opeens NIET meer opgenomen met de serie-opname.
En NEE het zijn geen herhalingen.
En NEE mijn Digicorder staat niet vol.
En NEE ik heb de serie-opnames NIET stopgezet.
Je denkt relax te zijn, want de serie-opname staat aan. En dan blijkt dat meerdere series die je volgt niet werden opgenomen omdat de serie-opname het liet afweten.
Een trucje van Telenet om je dan maar te laten voor de gemiste afleveringen misschien?
Alleen al dat Telenet geen enkele moeite doet om je via de interface te laten zien WELKE series geprogrammeerd staan is alleszeggend.
En NEE bij geplande opnames kan je dar niet zien omdat je niet WEET of er nieuwe afleveringen zijn van je series. Ik heb echt geen zien om als een gek de tv-gids te controleren in geval dat de Digicorder het laat afweten.
Dat is nu net de bedoeling van serie-opname: je moet er niet meer mee bezig zijn!
BEDANKT Telenet jullie hebben het echt verpest voor mij. Lang leve Netflix, daar heb je deze $$$$ niet mee.
Wat gaan jullie hier aan doen?

  • 2 Augustus 2018 om 21:47

Onnodige vervanging coaxkabel [ Storing ]

Na een internetonderbreking werd me - na diverse onderzoeken en metingen ter plekke - geadviseerd mijn coaxkabel van straat naar garage (25m) te vervangen. Er zou teveel verlies op zitten wegens corrosie. OK, ik laat die vervangen door een hoogwaardige PE11, kostprijs 1000 €. Na heraansluiting blijkt de signaalsterkte in dBmV inderdaad gestegen van -3 naar +5 dBmV. Maar de signaalsterkte blijft dagelijks met 10 dBmV variëren. Dat was de reden van de onderbrekingen. Paar dagen later daagt er 'spontaan' een nieuwe technieker op die het probleem 'voor de ganse straat' zal oplossen. Inderdaad, een defect bij Telenet, en geen lokaal probleem bij mij. 1000 €voor niets uitgegeven ! Schandalig. Let dus op met het advies om op eigen terrein kabels te vernieuwen. Telenet-techniekers lijken bekwaam soms, maar zoeken de fout altijd eerst bij de klant, dan pas bij zichzelf.

  • 11 Juli 2018 om 17:08

Chromecast [ Digitale radio of televisie storing ]

Ik heb een chromecast gekocht voor op mijn smart tv via mijn desktop films te kunnen streamen. Maar de verbinding blijft mislukken tussen mijn pc en de chromecast. Alhoewel hij wel herkent word....

  • 20 Mei 2018 om 00:32

wifi bezoeker login [ WiFi ]

Hoe kan ik een bezoeker wifi login aanmaken?

  • 2 Mei 2018 om 11:07

Linksys E2000 router na Telenet modem/router [ Eigen netwerk ]

Ik vermoed dat het aan de throughput snelheid van je router ligt. Ik las ergens dat die e2000 al ruim 7 jaar op de markt is. Tijd misschien voor wat nieuwers.

Maar misschien kun je dit eens proberen.
Je schrijft over een Telenet router. Als dat apparaat via dhcp ip adressen kan uitgeven dan sluit je de e2000 daarop aan. Je gebruikt dan NIET de WAN poort van de e2000, maar 1 van de LAN poorten. Zorg vooraf dat de e2000 niet in het zelfde ip bereik zit als de telenet router. Je gebruikt nu de e2000 als switch i.p.v. router.

Als dat wel de volle snelheid oplevert, dan kan ik je nog wat verder op weg helpen om alles werkend te krijgen binnen hetzelfde ip bereik.

  • 1 Januari 2018 om 23:42

Linksys E2000 router na Telenet modem/router [ Eigen netwerk ]

Beste,

Met de kabel die van de Telenet router komt, haal ik de beloofde 200Mbit/seconde download.
Van zodra ik mijn Linksys E2000 router gebruik, valt die snelheid terug tot 65Mbit/seconde (ook verbonden met vaste kabel).
Ik heb al een paar zaken geprobeerd: IP-adres van de router in de DMZ-zone gebracht met als resultaat dat de snelheid nog meer terugvalt.
Bij beide testen plaats ik de inkomende kabel in de WAN-poort...

Bij een volgende test schakel ik de DHCP-reservering van de Linksys router uit. Maar zonder echte winst, noch met de inkomende kabel in de WAN, noch met de kabel in een LAN.

Heeft er iemand ervaring met die Linksys -routers?

Zou die laatste test moeten lukken met de kabel in een LAN? Of doe ik mijn testen niet goed en zou ik na het aanpassen van mijn router deze eerst opnieuw moeten starten???

Gekend probleem, heb ik al gelezen. Situatie zal ook afhangen van het type router? Telenet zou aan probleem kunnen verhelpen indien ze de optie zouden toevoegen om hun router als bridge in te stellen... Of maakt dat geen kans omdat mijn digicorder wel rechtstreeks in de Telenet router steekt?

prettige feesten,
misschien een gemakkelijke vraag voor de experten Smile
Bart

  • 31 December 2017 om 16:59

Komen ooit de Nederlandse Commerciele zenders nog op de kabel? [ Telenet kabel modems, Motorola, Arris, ]

Via Canal Digitaal kan je al ruime tijd legaal een abonnement nemen op de Nederlandse commerciele zenders (Rtl4-5-6-7-8 sbs6, Net5,Veronica, Film1...) via satelliet. Maar komen ze ooit nog op de kabel? Ik bedoel: het zijn nederlandse verstaanbare zenders! Eventueel tegen betaling op de kabel? Of blijft Telenet de Nederlandse zenders weren om de vlaamse zenders te beschermen? Ik dacht dat er vrij verkeer van ontvangst was in Europa?

* Sat tv sedert 1994
* Abo Tv Vlaanderen
* Abo Canal digitaal
* Astra19-23-18-Hotbird

  • 20 November 2017 om 20:06

Digibox code voor afstandbediening [ Telenet kabel modems, Motorola, Arris, ]

Aangezien mijn ouders dementerend zijn, plannen we om de afstandsbediening van de digibox Telenet en van de tv te vervangen door een zeer eenvoudige universele afstandsbediening.
Namelijk ONE FOR ALL type URC 6810 . Deze kan tegelijkertijd voor tv als voor de digicorder gebruikt worden. Dit met slechts een paar knoppen , op en af, hard en stiller, en posten op en neer.

Maar voor de installatie daarvan dient de code van de digicorder ingegeven te worden, zodat de afstandsbediening kan werken.

Kunt U mij zeggen welke code daarvoor dient gebruikt te worden, dit zou een 5 ( vijf) digit code zijn.

Dank alleszins.

Ro123

  • 13 November 2017 om 13:51

Homespot inlog probleem [ WiFi ]

Lukt het wel als je Kaspersky even tijdelijk uitzet en dan probeert in te loggen op je Homespot?

Als het wel lukt weet je in elk geval dat je ergens in Kaspersky iets moet aanpassen.

  • 27 Oktober 2017 om 14:13

Wifi Netgear router [ WiFi ]

Heb je die Netgear al eens uitgedaan en weer aangezet?
Als toen alles nog werkte zoals je gewend was, dan kun je rustig die extra Netgear uitschakelen als die niet gebruikt word.

Scheelt toch weer wat op de energie rekening.

  • 27 Oktober 2017 om 14:12

Wifi Netgear router [ WiFi ]

Ze hebben mij een extra Netgear router tussen het netwerk gezet, is dat beter dat ik die uitschakel als die niet gebruikt word, of mag die dag en nacht aan staan, de plaats waar die staat word maar een uur per dag gebruikt.

  • 24 Oktober 2017 om 14:15

Homespot inlog probleem [ WiFi ]

Hallo,

Ik kan namelijk niet inloggen op HOMESPOT met mijn laptop. Nooit gekunt..

Als ik verbinding probeer te maken, krijg ik een waarschuwing van Kaspersky dat het geen beveiligde verbinding is. Dan ben ik wel verbonden maar kan nergens een wachtwoord of gebruikersnaam intikken. Ook via webbrowsers lukt het niet. Geen popup, geen webpagina om in te loggen, niets.

Via TelenetWiFree lukt het wel maar de verbinding valt zeer regelmatig weg. Soms lukt het een hele dag niet. "Can't connect to this network". Of er gebeurd gewoon niets, en blijft eindeloos "connecting..." En er wordt ook niet gevraagd of ik een paswoord moet ingeven of niet.
En dan plots weer wel na tientallen keren proberen.

Wat kan de oorzaak zijn? Is er een webpagina om in te loggen? Iets anders?

Alvast bedankt.


OS Version: Microsoft Windows 10 Home, 64 bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz, Intel64 Family 6 Model 94 Stepping 3
Processor Count: 8
RAM: 8090 Mb
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 960M, -2048 Mb
Motherboard: ASUSTeK COMPUTER INC., GL552VW
Antivirus: Kaspersky Total Security, Enabled and Updated

  • 19 September 2017 om 20:20

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Dag allemaal!
Het is eindelijk op het laptop en op de PC, met SSL/TSL als type versleutede verbinding voor IMAP en “automatisch” voor SMTP

Bedankt voor jullie steun

  • 17 September 2017 om 13:42

Whoppa [ Abonnementen ]

Hallo,ben pas overgeschakeld van px naar telenet en heb whoppa genomen,maar nu kreeg ik een mail met alle tarieven van digitaal tv internet enz... wat mij op een totaal van 113€ per maand gaat kosten.Is dit altijd zo?
Of moet dit nog in orde gebracht worden.

Gr Paul

  • 17 September 2017 om 13:26

Menu werkt niet [ Digitale radio of televisie storing ]

Gisteren (15/09) hebben we rond 15u een panne gehad, tv viel uit. Daarna digicorder herstart en ging de tv terug. Maar sinds dan werkt ons menu niet meer. We kunnen wel onze opnames bekijken maar al de rest zoals tv-theek en zo werkt niet. Er komt steeds op dat we de netwerkkabels moeten controleren. Maar alles is volgens ons in orde, we kunnen ook gewoon tv kijken... Iemand een idee? Resetten heeft ook al niet geholpen.

Groetjes,
Kimpie

  • 16 September 2017 om 22:35

Acccountinstelling [ Instellingen software ]

Jawel Wink
Ook zonder succes....

  • 16 September 2017 om 09:14
❌